در حال بارگذاری

سیستم های Blade

سیستم های Blade شرکت HPE در دو مدل c3000 و c7000 عرضه میشود . این شاسی ها شامل یکسری تجهیزات کلی جهت تنظیمات اولیه دستگاه می باشند .از جمله (Hot Plug Power – Fanو ماژول مدیریت سیستم که در صورت نیاز می تواند 2 عدد باشد) .

بعد از چیدمان و ترکیب شاسی اصلی نوبت به تیغه های اصلی می باشد، که با توجه به نیاز کاربر این تیغه ها و همچنین میزان منابع مورد نیاز به آن افزوده میگردد. 

Blade c7000 قابلیت استفاده از 16 تیغه Half و 8 تیغه Full را دارد .این شاسی تا 4 عدد interconnect را پشتیبانی میکند که هر کدام از این ماژول ها دارای Ethernet – FC –infinity band –ISCSI –SAS می باشد.

حداقل 4 عدد پاور جهت راه اندازی اولیه دستگاه لازم می باشد .

استفاده از Blade  چندین مزیت دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره میکنیم :

با توجه به مدیریت یکپارچه امکان مدیریت چندین سرور امهیا می باشد .

امکان تجمیع 16 سرور در کمترین فضای ممکن

هزینه کمتر نسبت به خرید 16 سرور Rack Mount

مصرف کمتر منابع برق نسبت سرورهای Rack Mount

صرفه جویی بیشتر در کابل کشی 

امکان استفاده از iLO 

پشتیبانی از یک تا چهار در هر تیغه

قابل استفاده برای انواع نسل سرورهای HP (از سری G1 تا G9)

این سرورها از انواع پردازنده های اینتل از جمله Xeon و Intel® Itanium  جهت استفاده برای انواع سیستم عامل ها( Windows, Linux, Solaris,Vmware, OpenVMS or HP-UX based servers ) پشتیبانی کامل می کند.

از دیگر مزیت های این سیستم استفاده چند منظوره آن می باشد . بدین معنی که اگر در یک مجموعه نیاز به یک ذخیره ساز وجود داشته باشد ، این امکان وجود دارد که با استفاده از D2220sb  این مشکل حل کردد . این ذخیره ساز با داشتن 12 هارد SFF که میتواند با هر سرعتی انتخاب شود کاربر را از داشتن یک ذخیره ساز مجرا در محیط های کوچک بی نیاز می سازد .

در سیستم های C7000 امکان استفده از Tape ها نیز امکان پذیر شده است .با توجه به داشتن Tape بروی شاسی تمامی نیاز های Archive  اطلاعات انجام خواهد پذیرفت .

با توجه با قابلیت HPE simple configurator این امکان وجود دارد در مدت 3 الی 5 دقیقه سیستم تنظیمات اولیه را داشته باشد .

HPE Oneview Software

این نرم افزار امکان تجمیع سرور ، ذخیره ساز و تمامی ماژول های شبکه را در یک محیط به کاربر ارائه میدهد .

این سرورها در دو مدل Preconfigured و Customize عرضع می گردد . در مدل اول یکسری تجهیزات با مشخصات خاص تولید و عرضه می گردد و در مدل Customize  این امکان وجود دارد تا کاربر با توجه به نیاز خود، سرور را پیکربندی نماید.